Atletiekunie en AA-Drink verlengen partnerovereenkomst

Geplaatst op Zondag, 17 februari 2013
Atletiekunie en AA-Drink verlengen partnerovereenkomst

Tijdens de tweede dag van de AA-Drink NK Indoor senioren hebben de Atletiekunie en United Soft Drinks BV hun ‘Official Partnerovereenkomst\' met twee jaar verlengd. De partnerovereenkomst gaat in 2013 inmiddels haar 28ste jaar in. Speerpunten binnen deze samenwerking zijn onder andere de drie jaarlijkse indoorkampioenschappen (AA-Drink NK Indoor voor senioren, junioren én meerkamp) en het nieuwe AA-Drink Talententeam 2013, dat zondagmiddag aan het publiek in Omnisport Apeldoorn werd gepresenteerd.

\"\"
Zittend v.l.n.r. Mark, Jamile, Sietske, Eva, Pieter, Anouk, Madiea en Tim
Staand v.l.n.r. Cees Pille (directeur AA-Drink), Theo Hoex (voorzitter Ateltiekunie) en
Bas Wispels (Sales- en Sponsormanager AA-Drink)

Het AA-Drink Talententeam voor 2013 bestaat uit acht atleten. Vier zijn nieuw in het team, vier zijn er gebleven:

  • Tim Dekker (19 jaar, meerkamp, lid van AV Gouda)
  • Pieter Braun (20, meerkamp, AV Sprint Breda)
  • Mark Jacobs (20, meerkamp, GVAC Veldhoven)
  • Jamile Samuel (20 jaar, 100/200/4x100 meter, Phanos Amsterdam)
  • Madiea Ghafoor (20, 400 meter, Phanos Amsterdam)
  • Sietske Noorman (21, hoogspringen, Unitas Sittard)
  • Eva Reinders (19, kogelslingeren, Groningen Atletiek)
  • Anouk Vetter (20, meerkamp, AAC Amsterdam).

\"\"

Bas Wispels, Sales- en Sponsormanager van AA-Drink motiveerde het belang van het team: \"Het AA-Drink Talententeam is het team van de toekomst en een van de belangrijkste speerpunten in het sponsorbeleid van AA-Drink. Alle acht atleten voldoen aan de selectiecriteria: ze zijn jong, talentvol en hebben het in zich om in de toekomst een internationale topatleet te worden. AA-Drink ondersteunt deze bijzondere atleten graag in het traject van atleet naar topatleet. De keuze voor een klein team van acht atleten is een bewuste en heeft te maken met het feit dat AA-Drink kwaliteit verkiest boven kwantiteit. Deze filosofie past bij de uitstraling en de kwaliteit van het merk AA-Drink. Met de sponsoring van het team wil AA-Drink ervoor zorgen dat de atleten een steuntje in de rug krijgen om hun persoonlijke ambities te verwezenlijken.\"

\"\"

Leden van het AA-Drink Talententeam worden aangekleed door ASICS en krijgen van AA-Drink (behalve sportdranken) een geldbedrag dat ze kunnen besteden aan stages, (para)medische begeleiding, persoonlijke coaches of advies op het gebied van bijvoorbeeld voeding. Alle atleten tekenden na afloop van het Nederlands Indoorkampioenschap hun jaarcontract. De Atletiekunie richt op haar website speciale AA-Drink Talententeam-pagina\'s in met uitgebreide profielen van de atleten (hier).


Tekst: Eric Roeske, Persbericht Atletiekunie
Foto\'s: Erik van Leeuwen