Applicaties
Het handmatig invoeren en bewerken van je ledenadministratie is een bewerkelijk en arbeidsintensief proces. Een proces dat met de huidige gecertificeerde ledenprogramma’s enerzijds de kwetsbaarheid van verenigingen vermindert en anderzijds de digitale communicatie met bijvoorbeeld je leden enorm vergemakkelijkt. Inmiddels is ruim 50% van de clubs om en maakt al gebruik van een standaardkoppeling met de Atletiekunie.
VoltaClub
FOYS is de nieuwe IT leverancier van de CRM applicatie Volta van de Atletiekunie. Als vereniging/loopgroep heb je kosteloos toegang tot het complete pakket van VoltaClub.
Dit is één platform voor vrijwilligers van jouw loopgroep of vereniging om de atletieksport verder te ondersteunen en om gemakkelijker met jullie leden, ouders, en fans te communiceren. Het uitgebreide VoltaClub pakket bestaat uit een compleet verenigingspakket met o.a. ledenadministratie, facturatie, beheer van trainingsgroepen, email & push messaging, kalenderfunctie en beheer van de app.
AllUnited
AllUnited biedt professionele oplossingen die passen bij het formaat en de ambitie van iedere atletiekvereniging of loopgroep. Het instappakket, AllUnited Club Starter, is speciaal bestemd voor de iets kleinere atletiekvereniging/loopgroep die behoefte heeft aan een goede eenvoudige ledenadministratie met bondsinterface inclusief inschrijfformulier voor nieuwe leden. Daarna kun je eenvoudig opschalen naar andere, meer completere, AllUnited oplossingen waarin de financiële administratie, trainingen, communicatie, vrijwilligersdiensten, beoordelingen, narrowcasting, ClubApp en website zijn geïntegreerd.
Club-assistent Light
Club-assistent biedt club de mogelijkheid om alleen de ledenadministratie module af te nemen. Je krijgt een eigen administratiesysteem met een koppeling aan de Atletiekunie, maar behoudt de huidige verenigingswebsite. Alle leden worden automatisch gekoppeld, waardoor de ledenadministratie makkelijk te beheren en gebruiken is. Om de mogelijkheden van Club-assistent Light te bekijken kun je inloggen op de demo omgeving van de ledenadministratie.
Sportlink
Sportlink biedt een compleet pakket voor atletiekverenigingen. Er is geen onderscheid tussen een Light of een Full pakket. Bij Sportlink krijg je ongeacht de grootte van je vereniging meer functies voor minder geld. Je start bij Sportlink altijd vanuit de basis, de ledenadministratie.
Je kunt het pakket helemaal naar eigen behoefte van je vereniging uitbreiden. Zo kun je ook de administratie voor de contributie, vrijwilligers en trainingen in Sportlink vastleggen. En wil je het financiële pakket nog extra uitbreiden met Club. Boekhouding, ook dat is mogelijk. Vergeet de communicatie met leden en fans niet, daarvoor zijn er twee website modules. Alle modules zijn volledig op elkaar aangesloten, dit scheelt je dus enorm veel tijd.
Korting op je administratiekosten
Zodra je als atletiekvereniging een goedgekeurde koppeling hebt, ontvang je € 3,85 korting op de administratiekosten bij elk nieuw aangemeld lid! Momenteel brengen we € 8,85 in rekening bij de club om de kosten voor het administreren van een lid af te dekken (prijspeil 2024). Het tarief voor 2025 wordt € 9,50, waarbij € 4,50 korting wordt gegeven. Met een goedgekeurde koppeling komt een deel van het werk rondom de registratie van nieuwe leden te vervallen. Het is daarom logisch deze administratiekosten omlaag te brengen en hierdoor de voordelen van een koppelingspakket nog meer te stimuleren.
De voordelen van de pakketten
- Het is mogelijk tegelijk met meerdere personen in het pakket te werken. Zij beschikken allemaal over de meest actuele informatie zoals bijvoorbeeld een actuele ledenlijst. Het pakket is daardoor dus ook niet afhankelijk van één persoon.
- Je bespaart uren van de ledenadministrateur die niet meer hoeft te communiceren met onze ledenadministratie. Zaken hoeven alleen nog bijgehouden te worden in het eigen pakket. Vervolgens verwerkt de standaard koppeling deze gegevens automatisch in de bondsapplicatie. Denk aan het aanmelden van nieuwe leden, het muteren van leden en het afmelden van leden. Dit verkleint de kans op fouten en leidt tot een kwalitatief betere database.
- Wedstrijdlicenties kunnen gemakkelijker en sneller worden aangevraagd.
- Het risico van verlies aan data (bij een crash) wordt geminimaliseerd.
- De mogelijkheid om directer (digitaal) en makkelijker te communiceren met je leden.