Zes talenten in het AA Drink Talententeam
Tijdens de AA Drink Nederlandse Kampioenschappen Indoor Atletiek is op zaterdag 11 februari het nieuwe AA Drink Talententeam voor 2017 gepresenteerd. De partnerovereenkomst tussen de Atletiekunie en AA Drink gaat in 2017 inmiddels haar 32e jaar in.
De belangrijkste speerpunten binnen de samenwerking tussen AA Drink en de Atletiekunie zijn de jaarlijkse Nederlandse Kampioenschappen (indoor, outdoor en cross) waar AA Drink als officiële supplier aanwezig is én uiteraard het nieuw geformeerde AA Drink Talententeam. De nieuwe leden van het AA Drink Talententeam worden aangekleed door Atletiekunie-partner ASICS.
AA Drink officiële supplier
AA Drink is al bijna 20 jaar de officiële sportdrank van de Atletiekunie. Naast ondersteuning van AA Drink bij door de Atletiekunie georganiseerde evenementen en activiteiten, voorzien zij de nationale selecties, deelnemers aan Nederlandse Kampioenschappen en loopsportactiviteiten van de juiste sportdrank op het juiste moment. Zo draagt AA Drink bij aan de topprestaties van alle Nederlandse atleten. Daarnaast ondersteunt AA Drink al jaren een aantal veelbelovende atletiektalenten op weg naar de top met het AA Drink Talententeam project. Dit Talententeam is een belangrijke stapsteen geweest voor menig bekende topatleten zoals Dafne Schippers, Nadine Visser en Anouk Vetter. Het AA Drink Talententeam is één van de langste lopende talentprogramma's binnen de Nederlandse sport.
Zes atleten in het AA Drink Talententeam 2017
In 2017 bestaat het team uit zes talentvolle atleten. Drie van hen kennen we van afgelopen jaar. Meerkamper Sybren Blok (PAC Rotterdam, 20 jaar), 800 en 400 meter loper Tony van Diepen (AV Lycurgus, 20 jaar) en middenlange afstand loper Bart van Nunen (AV Passaat, 21 jaar). Nieuw dit jaar zijn 400 meter loper Jochem Dobber (AV Suomi, 19 jaar), werper Wout Zijlstra (AV Horror, 19 jaar) en meerkamper Rik Taam (AV Zaanland, 20 jaar).
Tony van Diepen: “Ik ben full time atleet en leef voor mijn sport. De ondersteuning van AA Drink in de vorm van het Talententeam helpt mij daarbij. Met de support vanuit het team hoop ik de volgende stap te kunnen zetten van talent naar de top. Ik hoop me dit indoorseizoen te kwalificeren voor de EK indoor in Belgrado op de 400 meter.”
Guido Gielen, Sr. Brand Manager AA Drink, is ook verheugd. “We werken al vele jaren nauw samen met de Atletiekunie en zijn blij dat we vanuit die samenwerking dit partnership ook de komende twee jaar kunnen voortzetten. Het AA Drink Talententeam is een voorbeeld van een duurzame relatie die de lange termijn hoog in het vaandel draagt. Het project is daarmee één van de langst lopende talentenprogramma's binnen de sportwereld. Met dit partnership wil AA Drink vooral sport en bewegen stimuleren onder de Nederlandse jeugd. We laten hiermee zien wat sport op jonge leeftijd voor je kan doen: het houdt je fit en je schept prachtige kansen voor de toekomst! Samen versterken we de atletieksport vanaf de wortel en laten we haar groeien. Daar zijn we als het nummer 1 sportdrankenmerk trots op.”