NN Group en Global Sports Communication presenteren eerste running team
Unieke samenwerking in de hardloopsport
NN Group en Global Sports Communication presenteren eerste running team
NN Group en Global Sports Communication zijn een voor de hardloopsport unieke samenwerking gestart. Vandaag presenteren zij het NN Running Team, het eerste professionele running team ter wereld, een nieuwe dimensie in de hardloopsport.
Het Team
Het NN Running Team brengt de wereldtop van langeafstandslopers bij elkaar en is een samenwerking van de beste atleten in de wereld. Regerend Olympisch kampioen Eliud Kipchoge, wereldrecordhouder, wereldkampioen en Olympisch kampioen Kenenisa Bekele, winnares van de Chicago Marathon 2016 Florence Kiplagat en de Nederlander Abdi Nageeye zijn slechts enkelen van de 60 atleten die vertegenwoordigd zijn in het team met sponsoren NN Group en Nike. Tijdens de NN Marathon in Rotterdam op 9 april komt het NN Running Team voor het eerst als team in actie.
Professionaliseren van de hardloopsport
Gezamenlijk doet het NN Running Team wereldwijd mee aan 150 wedstrijden met als doel het verder professionaliseren en innoveren van de sport. ‘Door samen te werken met sponsoren als NN Group en Nike, kunnen we onze atleten de beste begeleiding bieden die er is. En door tevens een team van topatleten, jonge Afrikaanse en Europese talenten samen te voegen, kunnen alle atleten gebruik maken van de kennis en ervaring die onze Wereld- en Olympisch kampioenen aan de top heeft gebracht.’ aldus Jos Hermens, voormalig topatleet en als directeur van Global Sports Communication al meer dan 30 jaar verantwoordelijk voor de begeleiding van vele internationale topatleten.
NN en running
Sinds 2015 is NN Group actief betrokken bij diverse activiteiten in de hardloopsport die erop gericht zijn om mensen te helpen bij het behalen van hun sportieve doelen. Inmiddels is NN de trotse sponsor van tientallen hardloopevenementen in Europa en Japan, waaronder de NN Marathon Rotterdam, de Naha Marathon in Japan en de Nationale-Nederlanden San Silvestre Vallecana in Madrid.
Met de sponsoring van het NN Running Team draagt NN Group bij aan het verder ontwikkelen van de hardloopsport. ‘Wij geloven dat de prestaties van de atleten van het NN Running Team ook anderen kan motiveren', aldus Remco Barbier, Head of Branding van NN Group. ‘Daarnaast hopen we dat de kennis van het team, over bijvoorbeeld trainingsschema’s, voeding en kleding, recreatieve lopers inspireert en dat dit bijdraagt aan het verbeteren van hun eigen prestaties’, vervolgt Barbier.
Meer informatie is te vinden op het online platform www.nnrunningteam.com.
Het team @NNRunningTeam is ook te volgen op Twitter, Facebook, Instagram of YouTube, waar je de verrichtingen van de atleten in het team het hele jaar door kunt volgen.
Bron: persbericht Global Sports Communication