Vier grote evenementen delen dezelfde filosofie
Het gaat niet langer om de groei, het gaat om verdieping van de loop-beleving. Die boodschap droeg directeur Mario Kadiks donderdag uit bij de presentatie van de nieuwe websie en logo\'s van Like2Run.
Onder die eerder al gepresenteerde naam scharen zich vier evenementen: de ABN AMRO CPC Loop Den Haag, ABN AMRO Marathon Rotterdam, adidas Ladiesrun en Bruggenloop Rotterdam. Like2Run wil mensen aanzetten tot meer bewegen met voor elk wat wils. Dit past bij de missie: ‘We like to run the extra mile to create winners\'.
De marathon is de oudste en de meest bekende en donderdag is ook de inschrijving begonnen voor de 31-ste editie van dit evenement, dat volgend jaar op 10 april op de kalender staat.
Kadiks kondigde aan dat het contract met de NOS met vijf jaar is verlengd tot 2016. Met ABN AMRO - dat het contract met Fortis ongewijzigd voortzette - lopen de onderhandelingen over verlenging na 2011 nog en datzelfde geldt voor Adidas.
Duidelijk is wel dat de vier evenementen die Kadiks c.s. onder zijn hoede heeft voortaan nog duidelijker als één geheel zullen worden gepresenteerd.
Kadiks noemt zichzelf marktleider in Nederland en houdt voor zijn marathon vast aan het uitgangspunt: een strategie die een groep talentvolle lopers in staat stelt om vooral een snelle tijd te realiseren. Daarbij is 2.06 al lang geen uitgangspunt meer: het gaat op het vlakke Rotterdamse parcours en bij de geoliede organisatie om tijden van 2.04 en mogelijk sneller. Net als dit jaar, toen de Keniaanse winnaar Patrick Makau in april de beste wereldseizoentijd van 2.04.48 liep