Twist Start to Run initiatieven
De Atletiekunie werd deze week verrast door de aankondiging van het lanceren van een Start to Run applicatie, in samenwerking met de Vlaamse Evy Gruyaert en een groot aantal commerciële partijen op de Belgische én Nederlandse markt. Runner’s World, mediapartner van de Atletiekunie, beschikt over het merkrecht van Start to Run in de Benelux en heeft de Atletiekunie een gebruikerslicentie verstrekt. De Atletiekunie heeft dan ook contact gezocht met de betrokken Belgische partijen om introductie op de Nederlandse markt te voorkomen.
Start to Run is het merk van de Atletiekunie voor een trainingsprogramma van 6 weken waarbij veilig en verantwoord starten met lopen voorop staat. Dit alles onder deskundige begeleiding van gediplomeerde trainers. Om deelnemers optimaal te ondersteunen en te motiveren tussen de gezamenlijk trainingen door, worden de deelnemers persoonlijk ondersteund, door gebruik te maken van de Start to Run App met Running Coach Renate Wennemars. Runner’s World geeft 2 keer per jaar het magazine Start to Run uit om de beginnende loper ook in print te inspireren.
In België heeft Evy Gruyaert de laatste jaren met succes, met podcasts onder de naam ‘Start to Run’ mensen geënthousiasmeerd voor hardlopen. Ook Nederlandse lopers wisten de Belgische podcasts inmiddels te vinden.
Jan Willem Landré, directeur Atletiekunie: “Vanzelfsprekend hebben Evy Gruyaert én de Atletiekunie hetzelfde doel: zoveel mogelijk mensen aan het lopen krijgen. De Atletiekunie heeft daarom respect voor hetgeen Evy Gruyaert met haar podcasts bereikt heeft. De Atletiekunie organiseert echter al jaren succesvolle Start to Run trainingen op 130 locaties in Nederland. Al bijna 100.000 Nederlanders hebben het trainingsprogramma, onder begeleiding van enthousiaste, professionele trainers, met succes afgerond. De Atletiekunie heeft de ambitie om via Start to Run nog vele duizenden beginnende lopers, op een kwalitatief hoogstaande en verantwoorde manier, aan het lopen te krijgen. De Atletiekunie is van mening dat twee initiatieven, gebruikmakend van één en dezelfde merknaam, maar met een totaal andere inhoud, de consument in verwarring brengt. De Atletiekunie is dan ook het gesprek aangegaan met de initiatiefnemers uit België.”
Persbericht Atletiekunie