Benoeming twee nieuwe bestuursleden en Atletiekunie-jaarverslag 2013 vastgesteld door Unieraad

Geplaatst op Donderdag, 22 mei 2014

Voorzitter Theo Hoex heette iedereen welkom op de Unieraadsvergadering, voor de laatste keer in deze samenstelling van de Unieraad. In de opening werd onder andere teruggeblikt op de topprestaties in de afgelopen periode die voor positieve aandacht hebben gezorgd, de stijgende ledencijfers met name dankzij toestroom van jeugdleden bij verenigingen en de toenemende mate waarin het EK 2016 in eigen land centraal is komen te staan. Theo bedankte ook alle vrijwilligers en medewerkers, in welke bestuurlijke of organisatorische zin dan ook, alle organisaties, groot en klein, alle atleten en coaches, die het mogelijk maken om te kunnen sporten en om van de mooie sport te kunnen genieten. Er was tenslotte aandacht voor recente (Koninklijke) onderscheidingen en erkenningen en er werd stilgestaan bij het overlijden van leden.

Benoeming nieuwe bestuursleden

Het bestuur heeft de afgelopen periode gezocht naar opvolging van twee vertrokken bestuursleden. Er zijn twee deskundige en gemotiveerde kandidaten gevonden die een versterking van het bestuur betekenen en beiden presenteerden zich aan de Unieraad. De Unieraad benoemde beide nieuwe bestuursleden unaniem.

Anieke Wierenga is in haar zakelijk leven verantwoordelijk voor de innovatie binnen Corbion (voormalige CSM). Anieke, en drie van haar dochters, zijn actief lid van PAC. Als betrokken lid van een grote vereniging heeft zij goed zicht op het reilen en zeilen van een vereniging. Zij is gedreven om vanuit een bestuursfunctie bij de Atletiekunie een bijdrage te leveren door middel van de combinatie van haar verenigings- en innovatiekennis. Anieke zal de portefeuille Verenigingszaken & ICT gaan beheren.

Leonie Schreve werkt als directeur Sustainable Lending bij ING, zowel nationaal als internationaal, en heeft in haar professionele leven meermaals aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van nieuwe producten en samenwerkingsverbanden. Ze heeft diverse sportorganisaties en bonden ondersteund, vanuit eigen adviespraktijk en via Sport en Zaken, bij onder meer het ontwikkelen van een strategie op het gebied van marketing en maatschappelijke positionering. Leonie zal de portefeuille Innovatie & Strategie gaan beheren.

Jaarverslag en jaarrekening 2013

Ruud Kok verzorgde een presentatie van de jaarrekening 2013. Op de winst- & verliesrekening was te zien dat de totale baten voor de Atletiekunie licht gedaald zijn, maar men goed in staat is gebleken om de lasten te verlagen tot een minimale afwijking op het resultaat. Belangrijkste afwijkingen die werden genoemd in negatieve zin was het in 2013 niet kunnen vinden van de begrote hoofdsponsor en aan positieve zijde met name het betere resultaat op opleidingen. Er werden geen vragen gesteld. De Unieraadsleden stelden de jaarrekening en het jaarverslag vast en verleenden het bestuur decharge.