Atletiekunieleden kiezen hun eigen communicatiemiddelen

Geplaatst op Maandag, 10 januari 2011
Atletiekunieleden kiezen hun eigen communicatiemiddelen

Al geruime tijd bestaat binnen de Atletiekunie de wens om haar doelgroepen in haar communicatiemiddelen beter te bedienen. Op dit moment bestaan er al wat specifieke uitingen, zoals de site www.dutchrunners.nl voor ongebonden lopers en de nieuwsbrieven voor licentiehouders, deelnemers aan Start to Run en juryleden, maar in haar corporate uitingen is deze differentiatie nog niet doorgevoerd.

Daarin komt in 2011 verandering en dat heeft nogal wat consequenties. Voor St>rt bijvoorbeeld. Het magazine dat afgelopen week is verschenen, is het laatste wat in deze vorm zal verschijnen. Vanaf maart/april geeft de Atletiekunie nog maar twee gedrukte uitgaven uit, eentje voor wedstrijdatleten en een magazine voor lopers. Beide bladen zullen ongeveer in dezelfde tijd verschijnen, rond de start van het baanseizoen en in de tijd dat de eerste grote loopevenementen in Nederland op het programma staan. De inhoud van beide uitgaven is veel meer toegeschreven naar de specifieke doelgroep en er zullen heel veel verwijzingen komen naar voor de doelgroep interessante informatie. Veel links en tips dus naast een aantal achtergrondverhalen. Interviews bijvoorbeeld met atletiekhelden in de breedste zin van het woord, met topatleten, coaches, partners. Of inhoudelijke informatie over projecten van de bond. Natuurlijk blijft fotografie een belangrijk onderdeel van de bladen.

Ter vervanging van de overige bladen verschijnen er digitale magazines. Ook hierin wordt de scheiding tussen wedstrijdatletiek en loopsport aangebracht. Het digitale magazine wordt een tijdschrift op de computer, het is bladerbaar, je vindt er achtergrondverhalen, maar vooral veel nieuws en links. Beide magazines zullen eens per anderhalve maand verschijnen.

Als er tenslotte reden is om naast de reguliere media een extra bericht uit te sturen naar de leden, dan gebeurt dat via een nieuwsflits. Deze wordt digitaal verzonden.

De Atletiekunie kiest dus voor een splitsing in doelgroepen, maar dat hoeven haar leden niet te doen. Zij hebben namelijk de mogelijkheid beide geprinte, alle digitale uitgaven en de nieuwsflitsen te ontvangen. Daarvoor kunnen zij via www.atletiekunie.nl/magazines aangeven wat ze willen.