Atletiekunie sluit meerjarig partnership met SPAR
Brede propositie
Om de transitie richting het aanbod van de ‘gemakswinkels’ te versterken en de aanwezigheid in de buurt te verstevigen sluit SPAR Nederland per 1 februari een meerjarig partnership met de Atletiekunie. De mondiale gemakswinkel pakt door met een samenwerking die wordt uitgerold over alle geledingen van de sportbond. Van het in beweging brengen van klanten tot het promoten van de atletieksport onder de jeugd en van de SPAR-mini winkel bij atletiekevents tot het inspireren van heel Nederland samen met topsporters. Op deze manier draagt SPAR in de volle breedte bij aan de missie van de Atletiekunie om Nederland in beweging te brengen.
Bekende naam in internationale atletiek
SPAR is geen onbekende in de atletiekwereld: op Europees niveau sponsorde SPAR 76 atletiekevenementen sinds hun verbintenis met European Athletics in 1996. Bovendien is SPAR in Nederland al enkele jaren betrokken bij de Nederlandse Kampioenschappen atletiek en de Urban Athletics Series. Een initiatief van de Atletiekunie om Nederlandse stadscentra kennis te laten maken met de veelzijdigheid van de atletieksport, verenigingen te promoten en mensen in beweging te brengen.
Kracht van atletieksport
John van der Ent, CEO van SPAR Nederland, blikt vooruit op de samenwerking: “Met het 90-jarig jubileum op komst maakt SPAR zich op voor een bijzonder jaar. Als echt Nederlands merk is het extra mooi ons te identificeren met de successen in de Nederlandse topatletiek op dit moment.”
Net zoals de Atletiekunie gaan we mee in de tijd – denk aan onze Citywinkels en The Tosti Club – en geloven we in de kracht van bewegen. We hebben in coronatijd geleerd dat gezond zijn belangrijker is dan ooit. Met onze producten proberen we de levens van mensen niet alleen gemakkelijker maar ook gezonder te maken. Een samenwerking met de atletieksport is de belichaming van gezond eten en goed bewegen. Samen met de Atletiekunie kunnen we op het vlak van gezondheid ongetwijfeld iets voor elke Nederlander betekenen.’’
Langdurige impact
Niet alleen SPAR verheugt zich op de aankomende samenwerking. Algemeen Directeur van de Atletiekunie Pieke de Zwart legt uit waarom de samenwerking zo’n goede match is: “De Atletiekunie betrekt partners die daad bij het woord voegen en waarde toevoegen aan de sport. In dat rijtje past SPAR zeker thuis. Van ons sportpromotieprogramma bij de jeugd Ren.Spring.Gooi tot topsport; dit partnership gaat alle vlakken raken. Bovendien maken we ons op voor een meerjarige samenwerking waardoor we samen langdurige impact zullen hebben.’’
Direct zichtbaar
De Atletiekunie en SPAR sluiten een meerjarige samenwerking om zo samen richting de Olympische Spelen in Parijs te werken. De verbintenis is per 1 februari van kracht. SPAR zal tijdens de NK Indoor in het weekend van 12 en 13 februari voor het eerst als partner zichtbaar zijn. Deze samenwerking is mede tot stand gekomen door de begeleiding van Touché Sportmarketing.